پیامهای حرفه‌ای مدیریت تدوین استانداردهای حسابرسی
 

وبلاگ علمی حسابداری پیام نورقمصر
جزوات،مقالات واخبار روز حسابداري

در باره ما
 

به وبلاگ من خوش آمدید

 

لينك روزانه
 
سازمان امورمالیاتی
مخفيگاه دات كام
آموزش زبان دات كام
مجله حسابرس
مطالب کمیاب حسابداری
خبرگزاری پیام نور
بازارکار
كتابخانه حسابداري
استخدام بانک ها و موسسات مالی‎
استخدام سازمان سما (حسابرس)‎
کتابها و مقالات تخصصی حسابداری
دیوان محاسبات کشوری
سايت قوانين كشوري
کتابخانه
حسابداري اداري و صنعتي
حسابداري اداري و صنعتي
بانك اطلاعاتي حسابداري ايران
مشاوره و تدوين تحقيقات حسابداري و حسابرسي
مقالا ت در زمينه مديريت صنايع حسابداري
سايت حسابداران خبره آمريكا
دانلود کلیه نمونه سوالات پیام نور
انتشارات راه
فدراسیون بین المللی حسابداری
اتاق حسابداران
سايت سازمان بورس
سازمان بورس واوراق بهادار
انجمن حسابداران خبره
سازمان امورمالیاتی
انجمن حسابداران ایران
نمونه سوال
حمل و ترخیص خرده بار از چین
حمل و ترخیص چین
جلو پنجره اسپرت
الوقلیون
براي تبادل لينک ابتدا لينک مارو بانام:  پیامهای حرفه‌ای مدیریت تدوین استانداردهای حسابرسی   در وبلاگ ياسايتتان قراردهيد
 
كد هاي جاوا
 

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 42
بازدید دیروز : 25
بازدید هفته : 84
بازدید ماه : 67
بازدید کل : 5955
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 28
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->

<-PollName->

<-PollItems->

 


پیامهای حرفه‌ای مدیریت تدوین استانداردهای حسابرسی

 

سو آلموند(Sue Almond) ، مدیر فنی در انجمن حسابداران رسمی گفت:

بیشتر سرمایه‌گذاران معتقدند که بکارگیری استانداردهای بین‌المللی گزارشگری

 

 

 

 مالی به نفع اقتصاد امریکا می‌باشد. بکارگیری استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی توسط امریکا  موجب اهمیت بیشتر گزارشگری مالی قابل مقایسه و ارتقای اقتصاد امریکا و جهان خواهد شد. انجمن حسابداران رسمی بارها درصدد مرکز توجه قرار دادن سرمایه‌گذاران در روند تدوین استانداردها در سطح جهان بوده، به همین دلیل این تحقیق را انجام دادیم تا از نظرات سرمایه‌گذاران درباره آینده استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی در امریکا آگاه شویم.

هانس هوگرورست (Hans Hoogervorst)، رئیس هیئت استانداردهای بین‌المللی حسابداری گفت:

یافته‌های تحقیق انجام شده توسط انجمن حسابداران رسمی با آنچه که ما از جامعه سرمایه‌گذاران امریکا شنیده‌ایم مطابقت داشته و اعتبار بیشتری به مسئله آماده بودن امریکا برای یک دوره گذار موفق به استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی می‌بخشد.

یافته‌های مهم و اساسی

·  عمده‌ترین چالش مشخص شده توسط سرمایه‌گذاران، انتقال وضعیت یک باره است در حالیکه نگرانیها برای انتقال در بلند مدت شدت کمتری داشته‌است.

·  طبق نظرسرمایه‌گذاران مطلع، حدود4 سال و نیم طول می‌کشد تا شرکتهای امریکایی برای استفاده از استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی آماده شوند. آنها خواستار زمان کافی برای سرمایه‌گذاران و صنایع در راستای  سازگاری با طرح‌های همگرایی کامل شدند.

·     آگاهی سرمایه‌گذاران در امریکا از استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی

 نسبتا کم است. تنها 34 درصد از سرمایه‌گذاران قادر به بیان تفاوت بین

 

 

 

 اصول پذیرفته شده حسابداری امریکا و استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی بودند.

·  به هر حال، 38 درصد از سرمایه‌گذاران گفتند که در مقایسه صورتهای مالی تهیه شده طبق استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی با صورتهای مالی تهیه شده طبق اصول پذیرفته شده حسابداری امریکا مشکلی نداشتند.

·  با نسبت 22 درصد از سرمایه‌گذاران که ادعا کردند کیفیت افشاها طبق استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی بالاتر است در مقابل 25 درصد که به نفع اصول پذیرفته شده حسابداری رای دادند، سرمایه‌گذاران تفاوتهای حاشیه‌ای بین استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی و اصول پذیرفته شده حسابداری امریکا را دریافته‌اند.

سو آلموند افزود:

در حالیکه چالش‌ها، قید و شرط‌ها، در این تحقیق به وضوح مشخص شده‌است، به نظر می‌رسد که نگرش‌ها در امریکا نسبت به استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی، بدون دخالت کمیسیون بورس و اوراق بهادار تغییر کرده‌است. تجربه در کشورهایی که قبلا این استانداردها را بکارگرفته‌اند نشان می‌دهد که هر چه سرمایه‌گذاران بیشتر با استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی آشنا باشند، اعتماد بیشتری به استانداردها پیدا خواهند کرد.

سئوالاتی باقی می‌ماند که همانگونه که گزارش انجمن حسابداران رسمی مشخص کرده‌است، در شکل‌گیری نگرش سرمایه‌گذاران نسبت به استانداردهای بین‌المللی گزارشگری در امریکا بسیار موثر است. این سوالات به ترتیب اهمیت عبارتند از:

·      آیا بکارگیری استانداردهای بین‌المللی گزارشگری منجر به کاهش پیچیدگی‌ها

 

 

 

 

برای شرکتهای امریکایی خواهد شد؟

·  آیا بکارگیری استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی منجر به از دست دادن نفوذ امریکا در روند تدوین استاندارد خواهد شد؟

·  آیا شرکت‌های امریکایی صرفه‌جویی در هزینه‌ها و هم‌افزایی نیروهای ناشی از بکارگیری استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی را خواهند دید؟

·  آیا بکارگیری استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی منجر به تسهیل مقایسه عملکرد شرکت های امریکایی با شرکت‌های خارج از امریکاخواهد شد؟

·  آیا حسابرسان امریکایی در نتیجه بکارگیری استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی، پیش‌بینی بیشتری از مدیریت خواهند داشت؟

سو آلموند چنین نتیجه‌گیری کرد:

درک بهتر استانداردهای جهانی اطمینان خاطر بیشتری ایجاد خواهد کرد و موجب ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران برای شناخت بیشتر هیئت استانداردهای بین‌المللی حسابداری و کارهای انجام شده در راستای همگرایی می‌شود. حرفه حسابداری درسطح بین‌الملل، همانند امریکا، نقش مهمی در آموزش جامعه تجاری در مورد استانداردهای جهانی خواهد داشت و باید برای آن آماده شود.

 

www.accaglobal.com

 

 

انتشار گزارش بازرسی مربوط به حسابرسی کنترلهای داخلی در گزارشگری مالی توسط هیئت نظارت بر حسابداری شرکتهای عام

هیئت نظارت بر حسابداری شرکتهای عام گزارش نظارت بر بازرسی های سالیانه

انجام شده ازکاستی‌های حسابرسی کنترلهای داخلی در گزارشگری مالی

 

 

 موسسات محلی از سال 2010 خود را منتشر کرد. این گزارش اطلاعاتی در زمینه ماهیت و تناوب تکرار کاستی‌ها در حسابرسی کنترلهای داخلی در گزارشگری مالی کشف شده در خلال بازرسی از هشت موسسه محلی ثبت شده در بورس، که از ابتدای برنامه‌های بازرسی هیئت نظارت بر حسابداری شرکتهای عام، هر ساله بازرسی شده‌اند، ارائه می‌دهد.

جیمز.آر. داوتی (James R.Doty)، رئیس هیئت نظارت بر حسابداری شرکتهای عام، گفت:

این گزارش نشانگر تعهد هیئت به مطلع سازی حسابرسان، کمیته‌های حسابرسی و سرمایه‌گذاران عام از موارد یافته شده در برنامه‌های بازرسی است. موسسات باید موارد مشخص شده را در برنامه‌ریزی و اجرای حسابرسی خود مدنظر قرار دهند.

در بخش یافته‌های کلی خلاصه اجرایی، این موارد عنوان شده‌است:

طبق یافته‌های تیم بازرسی در 46 مورد از 309 حسابرسی یکپارچه (15 درصد) که در سال 2010 مورد بازرسی قرار گرفت، موسسات در زمان انتشار گزارش حسابرس، در کسب شواهد کافی به عنوان پشتوانه اظهارنظر خود در مورد موثر بودن کنترلهای داخلی، به دلیل کاستی‌های کشف شده توسط تیم بازرسی، موفق نبوده‌اند. در 39 مورد از 46 موسسه مورد بررسی(85 درصد) که موسسه شواهد کافی در مورد اظهارنظر نسبت به کنترلهای داخلی ندارد(یعنی 13 درصد از 309 موسسه مورد بررسی) موسسه موفق به کسب شواهد کافی برای اظهارنظرحسابرس نسبت به صورتهای مالی نیز نبوده‌است.

در بخش اقدامات ضروری خلاصه اجرایی، این گزارش موارد زیر را بیان می‌کند:

کاستی‌ها در حسابرسی کنترلهای داخلی همچنان بوقوع می‌پیوندد و موسسات


 باید یافته‌های این گزارش را در برنامه‌ریزی و اجرای حسابرسی خود مدنظر قرار دهند. در بازرسی سال 2011 موسسات، درصد موسساتی که مدارک کافی برای اظهارنظر خود در مورد کارایی کنترلهای داخلی نداشتند به 22 درصد افزایش یافته (گر چه که تمام گزارش این بازرسی‌ها نهایی نشده‌است). 82 درصد از موارد فوق مدارک کافی برای اظهارنظر خود در مورد حسابرسی صورتهای مالی نیز ندارند.

خلاصه اجرایی این گزارش فراگیرترین کاستی در حسابرسی کنترلهای داخلی و دلایل ریشه‌ای آن را برمی‌شمارد.

 

http;//pcaobus.org

 

 

 

 نسل جدید تعلیمات حسابداری یا روشهای رو به زوال- چشم‌انداز انگلستان

 آیا تعلیمات حسابداری و مالی روش‌هایی رو به زوال هستند؟ یا دانشجویان دکترای حسابداری نسل بعدی این تعلیمات را تامین خواهند کرد؟ تحقیق جدیدی که با حمایت انجمن حسابداران رسمی اسکاتلند و توسط ویوین بی‌آتی(Viven Beattie)، از دانشگاه گلاسگو وسارا اسمیت (Sarah Smith)، از دانشگاه استرلینگ نوشته شده تلاش دارد تا به این سوالات مهم با بررسی وضعیت جاری بازار برای دانشجویان دکترا در انگلستان، میزان رضایت از روند فعلی نظارت، وپیامدهای آموزشی و عملی حسابداری در انگلستان برای حسابداری علمی در دانشگاه و حرفه حسابداری به شکل عام آن، پاسخ دهد.

به طور یقین، یک نظام متداوم و مربوط دانشگاهی برای هر حرفه‌ای امری حیاتی است. در حسابداری چنین نظامی موجب تربیت دانشجویانی می‌شود که رشته


 تحصیلی حسابداری را انتخاب کرده‌اند، همچنین موجب ارتقا و پیشبرد نظرات و دانش حسابداری از طریق انجام تحقیقات خواهد شد. این گزارش بیانگر وجود نگرانی واقعی از آینده‌ای نامطمئن برای نظام دانشگاهی و آموزشی برای حسابداری می‌باشد.

براساس پاسخ‌های بیش از 500 پرسشنامه وبیش از 100 مصاحبه، این تحقیق نشان می‌دهد که علیرغم تعداد بالای دانشجویان در مقطع دکترا، این نگرانی وجود دارد که تعداد وکیفیت دانشجویان دکترا برای نوسازی و تداوم آینده جامعه دانشگاهی این رشته کافی نباشد. در قالب اعداد و ارقام به نظر می‌رسد دانشجویان مقیم انگلستان در مقایسه بادانشجویان دکترا که از خارج از انگلستان برگشته‌اند، به دلایل مالی، انگیزه کمتری برای داشتن دکترا دارند. نگرانیهایی نیز در زمینه کیفی وجود دارد که عبارتند از فشارهای سازمانی برای تاکید بر روی افزایش تعداد دانشجویان دکترا، مناسب بودن  برنامه‌های جاری دوره دکترا برای تربیت دانشجویانی متناسب با اهداف آموزشی ، و موانع موجود در استخدام حسابدارانی که از نظر حرفه‌ای مناسب برای اهداف آموزشی باشند.

این گزارش توصیه‌هایی نیز برای دانشگاه‌ها، موسسات عالی آموزشی و حرفه حسابداری ارائه می‌دهد.

 

http://icas.org


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






|

نوشته شده در چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:,

توسط امیدپیروزمند| لينك ثابت |


موضوعات
  

لينك دوستان
 » فروشگاه اینترنتی » گیره رفع خروپف » مدیریت صنعتی » وبلاگ حسابداری » خرید شارژ همراه اول » دانشگاه پيام نورقمصر » ردیاب ماشین » جلوپنجره اریو » اریو زوتی z300 » جلو پنجره ایکس 60
سلام دوست عزیز.برای افزایش پیج رنک شما باماتبادل لینک کنید





»فال حافظ

»جوک و اس ام اس

»قالب های نازترین

»زیباترین سایت ایرانی

»جدید ترین سایت عکس

»نازترین عکسهای ایرانی

 

آرشيو
 

مهر 1393
تير 1393
اسفند 1392
دی 1392
آذر 1392
آبان 1392
مهر 1392
شهريور 1392
تير 1392
ارديبهشت 1392
فروردين 1392
اسفند 1391
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
آبان 1391

 

نويسنده
 
نویسندگان
 
طراح قالب
  
(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');